Cukierki reklamowe – najważniejsze informacje

Anna,

  Kategoria: Gadżety reklamowe

Cukierki reklamowe

Cukierki reklamowe

Cukierki to reklamowe gadżety, które od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością wśród rozmaitych branż, bez względu na ich wielkość i zakres działania. Produkty tego typu dostępne są w wielu rozmaitych rodzajach różniących się od siebie wielkością, kształtem czy smakiem. Bardzo popularne są cukierki miętowe, truskawkowe, cytrynowe czy pomarańczowe. Tego typu drobne upominki stanowią doskonały sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki i utrwalenie jej pozytywnego wizerunku w oczach potencjalnych klientów. Co jeszcze warto wiedzieć na temat takich produktów?Cukierki reklamowe najprościej opisać można jako wyroby cukiernicze wyprodukowane ze stężonego roztworu cukru w wodzie, do którego dodawane są różnego rodzaju barwniki i aromaty mające kluczowy wpływ na kolor oraz smak słodkości. Historia cukierków jest niezwykle bogata sięga starożytnego Egiptu, gdzie delektowano się zamoczonymi w miodzie daktylami oraz migdałami. Przez bardzo długi czas pełnił on funkcję naturalnego słodzika.

Warto tu także wspomnieć o produkcie, jakim są tak zwane cukierki reklamowe troglodytów, które cieszyły się ogromną popularnością wśród starożytnych Greków i Rzymian. Miały one postać kłączy imbiru zamoczonych w słodkim syropie. Poza wyśmienitym smakiem, miały one również właściwości ochładzające oraz orzeźwiające i były niezwykle skutecznym afrodyzjakiem. Rzymianie w bardzo krótkim czasie nauczyli się samodzielnie produkować słodycze. Pierwsze wyroby zbliżone do znanych nam obecnie drażetek były tworzone w następujący sposób: ziarna anyżku i jałowa, imbir oraz goździki zanurzano w roztopionym cukrze i kilkakrotnie gotowano, aż do momentu powstania karmelu.

Zanim powstały znane nam obecnie cukierki reklamowe, dużą popularnością cieszyły się drażetki, których nazwa powstała na cześć Juliusa Dragatusa. Zgodnie z rodzinną tradycją, z okazji różnego rodzaju uroczystości rozdawał on mieszkańcom Rzymu słodkie upominki. Inna legenda głosi z kolei, że słowo to wzięło się od nazwy rzymskiego przysmaku określanego mianem „tragematum.”

Komentowanie zablokowane.