Czy warto inwestować w upominki reklamowe?
Kategoria: Gadżety reklamowe
Gadżety reklamowe na stałe wpisały się w obraz współczesnej reklamy. W ich roli występują dziś niezwykle zróżnicowane przedmioty, które spełniają rolę specyficznej zachęty klientów do skorzystania z firmowej oferty i wypróbowania promowanych produktów. W tej roli występują zarówno klasyczne breloczki, długopisy, balony, smycze i cukierki, jak i bardziej wyrafinowane formy zachęty do zakupów. W tej drugiej kategorii gadżetów najczęściej występuję drogie przedmioty elektroniczne, galanteria skórzana, porcelanowe zestawy do kawy a nawet drogie alkohole. O tym, czy ich stosowanie przynosi firmom oczekiwany rezultat, przeczytasz w poniższym tekście.
Gadżety reklamowe w każdym domu i w każdej firmie
Prawdopodobnie w każdym współczesnym domu znajduje się co najmniej jeden przedmiot, który stanowi gadżet reklamowy konkretnej firmy. Najczęściej są to długopisy, breloczki, smycze do kluczy, torby na zakupy i inne Upominki reklamowe. W tym miejscu należałoby się zastanowić, czy posiadacze wymienionych wyżej gadżetów rzeczywiście stają się klientami firm, które zastosowały ten specyficzny sposób reklamy.
Bardzo prawdopodobnym jest takie zachowanie, w którym po otrzymaniu gadżetu reklamowego (kubki, długopisy i inne upominki reklamowe) klient nabiera większego zaufania do przedsiębiorcy, a przede wszystkim zaczyna darzyć daną firmę większym zaufaniem.
Jak reagują klienci po otrzymaniu gadżetu reklamowego?
W zarządzaniu firmą upominki reklamowe (kubki reklamowe, breloczki, torby na zakupy) pełnią taką samą funkcję, jak prezenty w życiu prywatnym. W przypadku otrzymania od jakieś osoby prezentu niemalże automatycznie obdarza się ja większą sympatią, a także łatwiej wybacza się jej pewne krzywdy. Takie samo zachowanie może mieć miejsce w relacjach klient-przedsiębiorca. Gdy firma za darmo daje potencjalnym klientom prezenty reklamowe, zupełnie świadomie liczy na zwiększenie ich sympatii i ewentualnie wybaczenie nawet chwilowego zmniejszenia jakości oferty,
W obliczu tak funkcjonującej zasady będącej następstwem stosowania gadżetów, ta forma reklamy wydaje się być całkowicie uzasadniona i bardzo skuteczna.